FAQ

Najczęściej zadawane pytania przez naszych pacjentówNajczęściej zadawane pytania przez naszych pacjentów

Znajdziesz tu odpowiedzi na najbardziej popularne pytania,
a jeśli masz inne - skontaktuj się z nami.
Chętnie odpowiemy!

FAQ

Czy klinika posiada własny parking?

Wzdłuż ul. Ordona znajdują się ogólnodostępne bezpłatne miejsca parkingowe, gdzie można zaparkować auto. 

Czy do biopsji jest podawane znieczulenie?

Jeśli wystąpi taka konieczność jest możliwość podania znieczulenia miejscowego w formie zastrzyku.

W których dniach cyklu najlepiej wykonać USG piersi?

Najlepiej zgłosić się na badanie w pierwszej fazie cyklu miesiączkowego, natomiast realnie nie ma przeciwwskazań do wykonania tego badania w dowolnej fazie cyklu.

Czy są lekarze prowadzący ciążę?

Oczywiście, w naszej klinice jest wielu specjalistów ginekologii i położnictwa, którzy specjalizują się w prowadzeniu ciąży. Zapraszamy do kontaktu z recepcją w celu doboru odpowiedniego lekarza.

Czym różni się USG 3D/4D od 5D?

Badania te różnią się zakresem obrazowania: 

  • 3D – to trójwymiarowy, statyczny obraz płodu
  • 4D – dynamiczna wersja USG 3D, dzięki niej obserwujemy płód w czasie rzeczywistym 
  • 5D – badanie to wykorzystuje technologię HD Live, pozwala na uzyskanie realistycznego obrazu 3D w czasie rzeczywistym.

Jakie mamy rodzaje wkładek i jakie badania są wymagane przed założeniem wkładki?

Posiadamy wkładki hormonalne – Mirena oraz Kyleena i wkładki niehormonalne miedziane (różne rozmiary). Rodzaj i rozmiar wkładki są dobierane w trakcie konsultacji ginekologicznej oraz badania USG, biorąc pod uwagę preferencje pacjentki oraz jej wywiad medyczny.

Standardowo do założenia wkładki jest wymagany prawidłowy i aktualny wynik cytologii. Czasami po konsultacji ginekologicznej zalecone mogą zostać dodatkowe badania np.: USG piersi lub badania laboratoryjne.

Dlatego ważne jest, aby odbyć konsultację ginekologiczną i ustalić z lekarzem dobór wkładki oraz wymagane przez niego badania.

Jaki jest czas oczekiwania na wynik biopsji?

Czas oczekiwania na wynik badania może wynieść 16-20 dni roboczych od czasu dotarcia do pracowni patomorfologicznej. 

Czasami zachodzi konieczność wykonania dodatkowego barwienia materiału po biopsji. Barwienia dodatkowe są dodatkowo płatne i mogą wydłużyć czas oczekiwania na wynik.

Jaki jest czas oczekiwania na badania laboratoryjne (cytologia, badania z krwi, wymazy, posiewy)?

Zapraszamy do zapoznania się z czasem oczekiwania na badania oraz cennikiem badań laboratoryjnych.

Czym różni się wazektomia metodą kanadyjska od klasycznej?

Istotą metody kanadyjskiej jest pozostawienie otwartego końca nasieniowodu prowadzącego od jądra, tak aby plemniki swobodnie wydostawały się do moszny, co eliminuje w znaczący sposób bóle po zabiegu. Wazektomia metodą kanadyjską jest wykonywana bez użycia skalpela. 

Obrzezanie anastomatem a laserowe? Jakie są różnice?

Obrzezanie anastomatem to metoda z użyciem jednorazowego urządzenia staplera. Obrzezanie laserowe polega na cięciu laserem Co2.

Rodzaj obrzezania jest dobierany indywidualnie do potrzeb pacjenta, dlatego niezbędna jest konsultacja przed takim zabiegiem.

Czy jest możliwość uzyskania przedłużenia recepty?

Jest taka możliwość jeśli od czasu ostatniej wizyty stacjonarnej nie minęło więcej niż 12 miesięcy. Każda recepta jest płatna zgodnie z obowiązującym cennikiem.  Zapraszamy do kontaktu z recepcją.

Czy wykonujemy test PAPP-A?

Tak, w klinice Royal Clinic wykonujemy test PAPP-A. 

Czy wykonujemy testy płodowego DNA?

W Royal Clinic wykonujemy testy płodowego DNA? Wszelkie szczegóły są dostępne u zespołu położnych.

Czy jest możliwość umówienia się do jednego lekarza na badanie USG piersi, konsultację ginekologiczną oraz cytologię?

Tak, jest taka możliwość. W celu zapisania się, prosimy o kontakt pod numerem telefonu 22 230 230 0. 

Czy można odbyć telekonsultację zamiast konsultacji stacjonarnej?

Tak, można jeśli odbyliśmy już jedną wizytę stacjonarną. Natomiast są lekarze, którzy wykonują telekonsultacje w ramach pierwszej wizyty. Po szczegółowe informacje zapraszamy pod numerem telefonu: 22 230 2300.

Na jakiego maila można wysłać wyniki badań?

Prosimy o przesyłanie wyników badań na adres: wyniki@royal-clinic.pl.

Czy w klinice wykonywane są zabiegi w sedacji/operacje z anestezjologiem?

W Royal Clinic wykonujemy zabiegi w znieczuleniu miejscowym bez udziału anestezjologa.

Czy w klinice można płacić kartą?

W klinice można płacić kartą.

Czy w klinice można płacić BLIKIEM?

Tak, w klinice Royal Clinic można płacić BLIKIEM.

Jak mogę uzyskać moją dokumentację medyczną?

Dokumentację medyczną można uzyskać składając wypełniony wniosek o udostępnienie dokumentacji medycznej na nasz adres mailowy: recepcja@royal-clinic.pl.

Czy tylko lekarz może pobrać cytologię/wymazy z pochwy lub szyjki macicy?

Nie. Zapraszamy również do punktu pobrań, do Pań położnych.

Jakie szczepienia są dostępne w Royal Clinic?

Szczepienia, które można wykonać w naszej klinice to Gardasil 9, Adacel, Boostrix oraz Traxis. 

Czy mogę pobrać krew bez skierowania od lekarza przyjmującego w Royal Clinic?

Tak, można pobrać krew bez skierowania. 

W jakich godzinach mogę pobrać krew?

Punkt pobrań działa od poniedziałku do piątku w godzinach 8-18 (poza pewnymi wyjątkami). Jednak niektóre parametry, np. żelazo, glukoza, insulina, hemoglobina czy fosforany, zmieniają się w ciągu dnia. Dlatego większość badań najlepiej wykonywać rano, między 8:00 a 10:00.

Czy do pobrania krwi muszę być na czczo?

Większość badań powinno być wykonywanych na czczo. Przed badaniem nie jedz przez 12–14 godzin, a nawet nie pij kawy czy mleka. Wodę pić można, a nawet trzeba. Unikaj alkoholu (co najmniej 3 dni, a przy podwyższonych trójglicerydach – tydzień), nie zmieniaj diety.

Wyjątek stanowią badania takie jak np.: AMH, test ROMA, test PAPP-A, betaHCG, przeciwciała (CMV, różyczki, toksoplazmozy), testy płodowego DNA oraz wiele innych, w przypadku wątpliwości zapraszamy do kontaktu z Royal Clinic.

Czy w Royal Clinic mogę odbyć wizytę w ramach ubezpieczenia zdrowotnego?

Wszystkie wizyty w Royal Clinic są w pełni komercyjne, natomiast po zakończonej  wizycie można otrzymać fakturę, którą można przekazać do swojego ubezpieczyciela.