Konsultacja Andrologiczna

Co to
jest Andrologia?Co to
jest Andrologia?

Andrologia jest dziedziną nauk medycznych która zajmuje się fizjologią jak również zaburzeniami męskiego układu płciowego. Lekarz Androlog bada przyczyny i leczy problemy na wszystkich etapach życia mężczyzny. W naszej klinice leczymy niepłodność, zaburzenia seksualne, wady rozwojowe układu płciowego, jak również niedobór męskich hormonów płciowych

Konsultacja

Podczas pierwszej konsultacji u androloga zostaje przeprowadzony wywiad medyczny z pacjentem. Jest on bardzo szczegółowy i dotyczy całego życia- dzieciństwa, dorastania i dojrzałości. Ważnymi elementami w wywiadzie są przebyte choroby, jednak nie tylko te związane z układem rozrodczym mężczyzny, ale również wszelkie infekcje i urazy. Jest to bardzo ważne, ponieważ potrafią one czasowo osłabić proces wytwarzania plemników.

Lekarz Androlog zapyta również o zabiegi chirurgiczne, które mogą okazać się przyczyną niepłodności. Ważnymi informacjami są również choroby przebyte w rodzinie, czy występowała niepłodność lub inne zaburzenia genetyczne u bliskich krewnych. Kolejnym punktem wywiadu lekarskiego są codzienne nawyki pacjenta czy stosuje jakąś dietę, jakie przyjmuje leki, czy pali papierosy, pije alkohol, jaki rodzaj pracy wykonuje, jak również pytania o jego życie seksualne. Wywiad andrologiczny jest bardzo dokładny i wszechstronny ponieważ każda informacja może być cenna do właściwej diagnozy przez lekarza.

Kolejnym punktem wywiadu to odniesienie się do nawyków pacjenta – używek, diety, przyjmowanych leków, stresu, życia seksualnego. Wywiad andrologiczny jest więc, jak widać, bardzo wszechstronny. Dobry lekarz skupi się nie tylko na stronie fizjologicznej, lecz spojrzy na inne aspekty.

Kiedy na konsultację?

Mężczyzna powinien udać się na konsultację do androloga kiedy:

• wyniki badań nasienia wskazują parametry poniżej normy
  • starania o potomstwo są nieskuteczne
  • występują problemy z erekcją lub zaburzenia w sferze seksualnej
  • w przeszłości przebył stany zapalne, urazy narządów płciowych
  • był narażony na działanie promieniowania jonizującego lub szkodliwych substancji chemicznych
  • stosuje lub stosował sterydy anaboliczne

Przejdź do informacji dla Pacjentów związanych z koronawirusem